onsdag 1 april 2009

Det tickar på min vägg...

Småplockade lite förut idag, och hittade då klockan jag fixade till förra året. Jag gillar klockor, och har vääääldigt många - vilket ställer till problem två gånger om året när man ska byta mellan sommar- och vintertid... =) Eftersom jag inte bor så överdrivet stort behöver jag inte så många väggklockor, men jag hade en gammal reklamklocka som bara låg och jag var sugen på att pyssla en dag förra året - och då blev det så här:

På denna bild saknas glaset på klockan. Det är lite knepigt att få på och av det, så jag vill inte sätta dit det förrens jag är säker på att allt fungerar som det ska...

Först täckte jag reklambilden på urtavlan med vanligt vitt papper. Siffrorna är av dekorgummi - köpte en stor förpackning med självhäftande dekorgummisiffror på en marknad för 10 kronor, och tanken var att jag skulle ha dem till kort, men färgerna är hemskt grälla och de har därför blivit liggandes. Fram tills jag kom på att de gick att färga svarta med permanent tuschpenna och använda till klockan.

Dock visade det sig att limmet på siffrorna inte var det bästa, så efter att ha suttit på väggen några veckor började siffrorna trilla ner... Plockade ner klockan, och den hamnade i ett skåp där den legat till idag.

Idag har jag limmat fast dem med "vanligt" lim och dessutom målat visarna (som först var svarta och nu senast vita) röda för att de ska synas bättre. Jag vet fortfarande inte riktigt om jag har plats för klockan - men som det verkar nu så fungerar den i alla fall igen. Får väl se om siffrorna sitter uppe bättre denna gång. Det känns dock lite märkligt att sekundvisaren som tickar väldigt högt är tyst mellan siffran 7 och siffran 11...


Förresten... Jag har gjort några kort! Dock kommer de inte upp här förrens de kommit fram till mottagarna =)

Inga kommentarer: