söndag 26 april 2009

En produktiv natt...

Jag är inte så jätteförtjust i mina grannar just nu!! Två kvällar/nätter i rad har de spelat hög musik till sent, jätte sent! Natten mellan fredag och lördag tröttnade jag klockan 02 och ringde då på och bad dem sänka - öronproppar fungerade inte och musiken överröstade till och med tv:n... I natt var det så dags igen - lite lägre denna gång, men ändå väldigt störande! Kände inte för att agera "surkärring" en natt till, så jag lät dem hållas och ringer till fastighetsägaren på måndag istället. Kan ju i alla fall vara bra att få numret till Störningsjouren... Istället för att lyssna till allsången till GylleneTider-låtar klockan ett på natten, satte jag mig i köket där det lät lite mindre.

Många av mina kort gör jag i A6-storlek, och själva tillverkningen av kortbasen är ju bara sååå tråkig! Så nu i natt satte jag mig med massa färgad A4-kartong och mätte, klippte, bigade och vek. När musiken hos grannen tystnade strax före klockan 03 hade jag tillverkat SEXTIO kortbaser... Bara att plocka av och göra till kort när jag känner mig kreativ!


Mina 60 klara kortbaser i diverse färger och två olika varianter; liggandes och ståendes.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Stackare! Ja, jag vet ju hur det är att ha störande grannar. Men här i min nya lägenhet är det relativt tyst, än så länge... Du fick mycket gjort i alla fall, även om det säkerligen hade varit skönare att sova... Kram

Maria sa...

Ja stackars dig! Gyllene Tider kan få vem som helst att drömma mardrömmar.... speciellt så där genom väggen....

Men superbra att ha en massa klara kort! smidigt när man vill slänga ihop ett kort. och det var inte några du vek heller!

God natt. hoppas du får sova bättre inatt!