tisdag 14 april 2009

En hel dag med pyssel!! =)

Har hamnat i soffan nu, ganska slut efter en heldag med pyssel ihop med mina vänner. Vi lyckades hitta en dag som fungerade för oss alla, och idag vid 11 dök Hanna, Maria, Marina och Veronika upp hos mig för att pyssla - och de åkte inte härifrån förrens efter 19.00.

Jag hade plockat fram iläggsskivan till köksbordet, samt "dukat upp" bland annat stämplar, stansar, mönstersaxar, stämpeldynor och embossingfön på min strykbräda för att få ännu mer pysselplats. Sen har vi tillverkat kort, dekorerat tändsticksaskar, trätt pärlhalsband och dekorerat samt stämplat på canvasdukar. Dessutom har vi hunnit med besök i några affärer, mat och fika både på förmiddag och eftermiddag. En riktigt trevlig dag alltså...

Två personer av fem brukar tillverka kort då och då, två personer gör det ibland och dessutom hade vi en nybörjare. Och jag måste säga att jag är mycket imponerad!! Jag själv pysslade inte så där jättemycket - blir väl lätt så när man är "värdinna". Jag fixade med mat, kom med tips och idéer när det gällde pysslet samt hade kontakt både via telefon och face-to-face med fastighetsskötaren angående min två veckor gamla spis som redan lagt av... =( Men det blev ändå sex kort, varav två var julkort.

Vi beslutade i alla fall att detta är något vi ska göra om! Gärna inom en snar framtid, eller åtminstone under hösten då vi ska tillverka julkort.


Stämplar, saxar, stansar mm uppdukat på min strykbräda...


Pysselbordet efter någon timma... Ett kreativt kaos! =)


Dagens alster.


Mina kort från idag...


Får lägga upp närbilder på mina kort imorgon.

4 kommentarer:

Tiggy sa...

Låter som ni hade det roligt! :)

Anonym sa...

Jag fick verkligen mersmak från igår! Jag sitter här och vill göra fler kort!!!! Så nu måste jag bara besluta mig vad jag ska köpa som startkitt!!! Ha, ha..... Tack för en supertrevlig dag!!!
//Marina

Maria sa...

ja det var väldans roligt igår! Fick mersmak jag också och har gjort lite kort här hemma även idag. :)

Anonym sa...

Fina alster ni gjorde.. gillade framför allt det svarta kortet med röda fjärilen! misslyckanden kan bli något annat lyckat.. kram systeryster