tisdag 7 april 2009

Första påskkortet

Jag kommer ihåg att när jag var yngre så skickade man påskkort till släkt och vänner. Tror att det är något som försvunnit nästan helt, det är väl nästan så att folk inte ens skickar julkort längre... Jag har i alla fall inte skickat kort till påsk på evigheter - men i år tyckte jag det var dags. Dock blir det inte samma mängd som med julkorten, utan det blev bara tre påskkort gjorda.

Det första skickades iväg igår för att det skulle hinna fram innan mottagaren åker på semester. Och eftersom jag nu vet att det kommit fram kan jag lägga upp en bild på det här på bloggen...


Gult kort med ett utsansat fyrkantigt hål, och på "skrivsidan" inne i kortet har jag stämplat med 'Gullefjun i ägg' från Forma Hantverk. Utsidan är sedan dekorerad med utstansade ägg, en vit ram ritad runt hålet samt texten Glad Påsk stämplad och silverembossad på en vit pappersremsa klistrad på en mörkgrön pappersremsa som båda klippts med mönstersax.


Ska skriva klart de andra två påskkorten samt ett annat kort jag tillverkat, och se till att de kommer på brevlådan idag. Dessutom ska jag fixa ett förtidigt gratulationskort tills imorgon. Får se vad det kan bli för utförande på det kortet... jag har en väldans massa idéer =)

Inga kommentarer: