söndag 29 mars 2009

Stämpelmotiv och broderi

Jag har ju varit lite dålig på att uppdatera bloggen på sista tiden... Ska försöka bättra mig!! =)

Dock har jag pysslat lite - dels med mitt AudreyHepburn-broderi och så har jag stämplat, färglagt och klippt en hel del stämpelmotiv. Både broderiet, samt färgläggandet och klippandet är ju så bra sysselsättning när man sitter framför tv:n och i helgen har det ju varit en hel del spännande skidskytte och fotboll så det har blivit lite pyssel då.

Ska sätta mig någon dag och montera ihop en massa kort. Mars är ju snart slut, och jag har inte gjort månadens julkort än - så det får väl bli första projektet. Dessutom är det ju snart påsk, så man skulle kanske göra lite påskkort...


En mängd färdiga stämpelmotiv som snart ska bli kort. Måste bara försöka hitta bra färger på kortbas och dekorationer som passar ihop med de klara motiven.


Har kommit en bit på mitt nya broderi. Audreys hår är klart...

4 kommentarer:

Hanna sa...

Fin fint! Tar gärna emot ett påskkort ;)

Anonym sa...

Nu har jag pysslat!! Otroligt!! Jag har dekorerat tre tändsticksaskar..... Kors i taket!!! Fick ett infall igår kväll kl 23.oo. Stackars grannar när jag började kuta runt och dra i lådor m.m. för att leta material.... ha, ha... Vi hörs!

//Marina

Åsa sa...

Tufft med Audrey Hepburn som broderi!
Var har du hittat det?
/Åsa

* Therése * sa...

SVAR: Mmm, hoppas det blir bra... Annars har jag haft ett trevligt tidsfördriv =)
Mönstret har jag fixat själv. Letade upp en bild på internet, och gjorde om den till mönster i pärlplattsprogrammet "PhotoPearls".