söndag 8 mars 2009

Helgen i Göteborg

Jaha, söndag kväll - och jag är sååå trött!! Har haft en mycket trevlig helg i Göteborg. Tog tåget 07.23 igår (lördag) och var nere strax före 10. Hotellet där vi bokat rum visade sig ligga ca 500m från Centralstationen, och vi lämnade in våra väskor i deras bagagerum innan vi letade oss fram till Svenska Mässan. Den första kön vi såg när vi kom fram var full med karlar och små barn... Det kändes lite fel - men förklaringen kom när det dök upp flera vita 'Stormtroopers' från StarWars. En science fiction-mässa! Fick gå lite till för att hitta kön med massa tjejer/kvinnor. S gick vidare mot stan och jag ställde mig i kön för att komma in när mässan öppnade kl 11.

Mässan var underbar! Massa spännande saker att se och handla. Började med att handla de stämplar LillaSyster bett om, och tog sedan de stämplar jag i förväg valt ut. Sen gick jag planlöst runt, runt och bara kollade och trängdes... Sååå mycket folk!! Och inte bara kvinnor. Det fanns även män/killar där, och åldrarna var allt från nyfödda bebisar till damer i 80-års åldern med rullator. Men som sagt; det var trångt - och varmt!!

Efter några timmar återvände jag till hotellet där S checkat in oss. Vi åt lite, gick i några affärer och tog det sedan lugnt på hotellrummet innan vi gick ut för att äta.

Idag, söndag, blev det god hotellfrukost och sen tog jag mig en sväng till mässan igen... =) Fanns ju lite saker jag sett igår som jag under natten kommit på att jag ville ha - och tänkte därför återvända för att inhandla dem. Tyvärr var alla dessa saker slut! Dock var det så mycket skönare idag, inte alls lika mycket folk. Så man hade verkligen möjlighet att se vad som fanns. Det enda riktigt träliga med söndagens mässbesök var vädret - snöblandat regn i motvind!! Och inget paraply... Dessutom råkade jag nog gå en liten omväg till mässan, så jag blev extra blöt =(

Blev några timmar, och sen återvände jag till S och gick i lite affärer innan vi fikade och tog oss till tåget för hemfärd.

Är MYCKET nöjd med helgen!!

Tog lite bilder med mobilkameran från mässan, förhoppningsvis är de bra så att jag kan lägga upp dem imorgon - så ni får se hur det var.

Förresten - om det är någon som undrar över mina inköp... Åkte till mässan med en budget - och åkte därifrån mycket nöjd!! Vet inte om jag ska säga så mycket mer... ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att helgen blev bra. Är nyfiken på att se vad du kom hem med (förutom S då...) Vi höres, kram!