fredag 13 mars 2009

Ett kort från 2003

LillaSyster rensade i sina lådor igår, och hittade då bland annat massa gamla gratulationskort. Ett av dem var kortet jag gjorde till henne när hon tog studenten. Jag fick på nåder tillåtelse att lägga upp bilder på det här, om jag lovade att ordentligt dölja hennes ansikte! Så egentligen är detta kort kanske inte så mycket att se eftersom det mest är massa suddiga fläckar... =)

2003 hade jag nog precis börjat tillverka kort, och då var det mycket utskurna mönster som gällde. Kommer fortfarande ihåg vad ont jag hade i händerna ibland om kartongen jag gjorde korten i var för tjock, och man fick trycka ordentligt för att komma igenom...

Jag är själv enormt nöjd över idén till detta kort - men det tog låååång tid att tillverka. Scannade in alla klassfoton på LillaSyster och beskar dem sen i Photoshop och monterade ihop en gruppbild. Ett klassfoto med LillaSyster från första klass på mellanstadiet till tredje året på gymnasiet.

Framsidan av kortet som är i silvrig kartong. Texten är utskuren, och man kan genom hålen skymta vad som finns inuti.


LillaSyster x12... Märker nu att jag faktiskt inte skrev någon text i kortet, tyckte troligtvis att det räckte så här.

Inga kommentarer: