onsdag 10 december 2008

Tomtar, tomtar, tomtar...

Jag gillar julen!
Och jag tycker om att handla!
Denna kombination kanske inte är helt lyckad...

Kände för att plocka fram mina tomtar och övriga julsaker idag, vill ju njuta av dem så länge som det är möjligt. (Det påstås i och för sig att "julen varar fram till påska" - men det kanske är lite väl extremt!) Så nu har jag plockat, plockat och plockat... Det är ju några stycken som ska plockas fram ur sitt skåp, och ändå är det inte alla som får komma fram.

Det är roligt när de väl är uppställda på sina platser, men det tar tid; kartonger ska packas upp och övriga prydnadssaker ska packas ner och ställas undan. Dessutom går ju lite tid åt till det nostalgiska; åh, den tomten - åh, den där fick jag ju av ... eller funderingarna; när har jag fått den? - och av vem? - hur gammal kan jag varit när jag gjorde denna?

Dessutom ska ju allt bort om några veckor... Och det brukar nästan ta längre tid, att försöka packa så bra som möjligt, så att allt får plats. Jag brukar sedan gå runt och plocka bort tomtar långt in på våren, för alltid missar man någon som har blivit placerad på något oväntat ställe...



Tänkte nog räkna antalet tomtar och julsaker i år, fast jag är nog lite "rädd" för att få reda på exakt hur många de är!

Jag tror nog jag väntar med granen några dagar... =)

2 kommentarer:

Maria sa...

det blir måååånga tomtar i den lilla lägenheten! :D
Funderar på att ställe upp min innan jag åker ner till Gtb. så är det julfint när jag kommer hem. Granen kommer upp efter det.

Anonym sa...

Tomtar tomtar tomtar... det blir många när man ser dem sådär. Såg att tomtenissen du fick av mig finns med i samlingen :)