torsdag 4 december 2008

Tillbaka igen... =)

Jaha, ska jag göra ytterligare ett försök??

Visste ju egentligen att det inte var någon idé med en blogg för mig, eftersom jag tröttnar så snabbt... och mycket riktigt; det har gått över två månader sedan senaste inlägget.
Har jag pysslat under denna tiden? Ja! Jag har broderat, gjort pärlsmycken, pappersblommor, gratulationskort och nu håller jag på med årets julkortstillverkning... Så inspirationen och skaparlusten är det inte något fel på, det är det här med bloggandet...
Men efter jag att återigen har fått inspiration från olika hobby-bloggar och när nu även Maria har startat upp en hobby/pyssel-blogg så har jag blivit lite "blogg-sugen" igen!
Det får väl bli fyra, fem inlägg och sedan ytterligare några månaders paus - jag kan kanske hålla på så?!? =)

Jag har i alla fall konstaterat att jag behöver en ny kamera! Eller kanske räcker det med att jag försöker bli lite bättre på den kameran som jag redan har... Mina bilder blir inte bra! Och det är ju lite träligt att lägga upp suddiga oskarpa bilder, så jag måste lösa detta på något sätt!!

Har ägnat en del av kvällen åt bloggens layout (igen...) och just nu är jag nog ganska nöjd. Det blev ett väldigt pysslande i Photoshop för att lyckas få till någon form av rubrikbild. Kom då på att jag glömt bort hur enormt roligt jag tycker det är med Photoshop... Satt ofta förr och "lekte" i det programmet, kanske dags att börja med det igen?!

Klockan börjar bli sent, kanske dags att fundera på sängen?! Behöver kliva upp ganska tidigt för att städa för jag får fikabesök på förmiddagen. Dessutom har jag fortfarande några julkort kvar att tillverka...

Inga kommentarer: