fredag 19 december 2008

Krympplast

Har pysslat lite åt min kära Mamma. Hon fick syn på siffrorna som jag har på mina adventsljus, och ville gärna ha egna. I och för sig är det snart fjärde advent, så jag är väl lite sent ute... Men det kommer ju en jul nästa år också.

Så på med ugnen, och fram med krympplast, mallar, sax, håltång och stämpeldynor... Mammas adventsljus står på ett guldfärgat fat, så det kändes som om siffror i guld vore bättre än de jag gjorde till mig i silver. Dock är den enda stämpeldyna som jag har i guld trefärgad, där guldet är mellan silverfärgen och bronsfärgen, och det var helt omöjligt att komma åt guldfärgen. Därför blev de kopparfärgade istället, men det går nog lika bra.

Krympplast är ett ganska hårt material, och jag tror att jag försökt använda mina stansar till det förut, med negativt resultat. Testade dock mina nya stansar idag, de som är lite större. Och det gick!! =) Så nu håller jag på att funderar på hur man bäst ska kunna använda utstansade krympplastfigurer i form av fjärilar och pusselbitar... Blir nog någon form av smycke, frågan är bara vad?!




Inga kommentarer: