fredag 12 december 2008

Farmor och jag...


Min kära Farmor gick bort för några år sedan. Vi städade ur hennes lägenhet och delade upp hennes saker mellan barn och barnbarn. En av de saker jag fick med mig var ett påbörjat julbroderi, där Farmor broderat ungefär två tredjedelar.

Jag har ingen aning om hur gammalt det är, men jag kan tänka mig att det har legat åtskilliga år...

Jag har svårt att se var jag skulle placera en relativt stor jultavla, dessutom är färgerna ganska grälla, så från början hade jag inga planer på att slutföra det. Men när jag inte hade något att göra på Syjuntan vid ett tillfälle kom Farmors broderi fram, och nu - efter att ännu en gång legat undangömt några månader - är jag äntligen klar... =)

Att brodera klart någon annans påbörjade arbete har inte varit det lättaste. Jag har gett både ris och ros åt Farmor under tiden jag broderat. Men som sagt; nu är jag klar och på något sätt känns det lite roligt att titta på broderiet och veta att vi gjort det tillsammans, jag och Farmor - även om det gått säkert 15 år mellan tillfällena vi suttit och sytt stygnen.

Inga kommentarer: