söndag 7 december 2008

Projekt lagt på is...

Ok, jag är envis - och kanske lite dum... För nu sitter jag och kämpar med den där julklappen som jag;
1. vet att den aldrig kommer bli klar till jul
2. kommer driva mig till vansinne
3. inte vet om den kommer bli bra...
Men, men - har jag fått för mig något så har jag... =)

Detta innebär i alla fall att jag har fått lagt mitt broderiprojekt på is för ett tag. Tog en Roy Lichtenstein-bild och gjorde om till mönster i pärlplatteprogrammet PhotoPearls. Eftersom programmet är tänkt till pärlplattor så blir mönstret lite i största laget (9 A4 sidor...), så det är ju inte konstig att N trodde att jag tänkt helt fel med den lilla tygbiten till det stora mönstret =)

Det "lilla" mönstret samt ett klart broderi - och ett mindre klart...

Tanken är att det ska bli två nästan identiska broderier. En med svarta stygn på vit väv, och en med vita stygn på svart väv. Sen har jag köpt fina silverfärgade ramar till. Men nu får mina broderier som sagt vänta ett tag...

1 kommentar:

Maria sa...

det svart/vita broderiet blir ju så snyggt. ska bli kul att se dom färdiga.