fredag 5 december 2008

I väntan på julkorten...

Tycker att det blivit väldigt mycket text, och väldigt lite bilder i de senaste inläggen - och det ser ju lite träligt ut... Så det får vi se till att ändra på!

Det kommer troligtvis bilder på mina julkort senare, men tills dess får ni hålla till godo med några andra kort.





Detta kort gjorde jag till Carola som fyllde 25år för några veckor sedan. Från början hade jag ingen tanke på att dekorera baksidan av kortet, men jag tyckte det såg lite fint ut när den randiga cirkeln fortsatten på baksidan. När jag sedan råkade lägga kortet i massa glitterlim blev jag först väldigt irriterad på mig själv, men löste sedan det hela genom att fixa dit den stora gula fjärilen. Tror inte det är sista gången mina kort kommer dekoreras både på fram- och baksidan.




En av mina morbröder fyllde 60år i våras. Fixade detta kort då. Vet dock inte om MorbrorT blir så glad av att hamna med bild på Internet så jag har "gömt" hans ansikte. Det är i alla fall ett väldigt härligt foto, på orginalkortet sitter MorbrorT och MorbrorB bredvid varandra på en trapp. Tror att de kan vara i övre tonåren, med myggjagare och pressvecksbyxor. Sååå stiliga =)




Sista kortet för denna gång gjorde jag till min älskade Mormor för någon månad sedan. Tyckte att hon behövde lite uppmuntran och dekorerade därför en tändsticksask till henne med bilder på hennes två katter. Dessutom fick hon detta kort.

Solrosor är min absoluta favoritblomma, de är så vackra... Har hittat en beskrivning i en hobbybok på hur man gör dessa fina blommor i papper. De är ganska "pilliga" att klippa ut och det tar lite tid, så då och då sätter jag mig och gör några stycken. Det är alltid bra att ha några liggandes, det blir en fin dekoration på ett kort, ett paket eller om man ska fixa till en flaska som man vill ge bort. Enkelt, men snyggt!

1 kommentar:

Anonym sa...

kanon kort!