torsdag 25 december 2008

En kiwi... Fågeln alltså, inte frukten


Den julklappen som jag var allra mest nöjd med i år är nog kudden jag gav S. Vi pratade julklappar och önskningar och jag fick lite förslag på vad jag kunde köpa till honom. När jag hörde ordet "kudde" tänkte jag dock inte KÖPA utan GÖRA... =)

Okej, fick ju köpa materialet, men resten är "Made by Me"... Från början hade jag en idé om att brodera Nya Zeelands karta och bild-Googlade en hel del i jakt på en enkel karta. Hittade då en bild på Kiwifågeln som är en av Nya Zeelands nationalsymboler, och då blev ju helt plötsligt motivet ganska självklart... Efter lite pysslande i Word, en utskrift, lite klippande och tejpande samt uppmålande på kuddfodralet var det dags att sätta igång med broderandet. Blev först inte helt nöjd med utseendet på stygnen, men efter att jag testat lite olika varianter blev det ursprungsidén som användes.

Blev väldigt nöjd med det klara resultatet, och det var väldigt spännande att lämna över julklappen och se reaktionen. Den blev enormt uppskattad, och jag har fått en "beställning" på två till... =)