söndag 7 december 2008

Andra advent

Det är redan 2:a advent... Vad tiden går snabbt!!

Sitter och tittar på herrarnas längdskidestafett - Heja Sverige!! - och njuter av det andra tända adventsljuset. Jag brukar normalt vara ganska dålig på att tända adventsljusen. Okej, ska jag vara ärlig är jag värdelös på att tända adventsljusen... I år har jag dock ändrat på det genom att ha en annan form av adventsljusstake, nämligen fyra stora vita blockljus. Dessutom är ljusen placerade på rumsbordet och inte på köksbordet där de normalt brukar stå. Tillbringar ju mer tid i vardagsrummet än i köket, och därför är det lättare att komma ihåg att tända ljusen.

Är inte helt nöjd med dekorationen av ljusen. Hade tänkt ha silvrigt bastband, men det gick av hela tiden när jag försökte knyta, så det fick bli ett rött glittrigt tjockt snöre istället. Det svarta fatet är dekorerat med dekorationsstenar i glas samt vinröda glasstjärnor. Mest nöjd är jag nog med siffrorna jag gjorde i krympplast och stämplade i silverfärg.


(Bilden blev lite suddig, men det var väldig svårt att
fotografera levande ljus. Skidstafetten på tv:n i bakgrunden...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fina dina adventsljus blev. Mina står tråkiga på guldfatet med lite rött "grus" runt om. Men visst är det mysigt med blockljus istället för vanliga smala. Blockljusen kan man tända varje kväll utan att oroa sig för att de ska brinna ned innan fjärde advent.