lördag 7 februari 2009

"Värför??"...

...som en ung herre i min närhet skulle sagt =)

Jag bor ju inte alltför stort, så det gäller att planera lägenheten. När jag flyttade in hade jag en stationär dator, och köpte då en garderob med dubbeldörrar från Ikea som inreddes för dator, scanner, skrivare, pärmar osv. Jättebra arbetsyta, och perfekt att stänga till när man inte ville se datorn. Att sen dörrarna är spegeldörrar gör ju bara att lägenheten ser större ut.

Nu när min bärbara datorn har fått sin plats i närheten av soffan har dataskåpet gjorts om till ett hobbyskåp. Förut satt jag ju och pysslade vid köksbordet, och fick plocka bort allt så fort det kom folk på besök eller när man ville sitta och äta ordentligt. Nu har jag mycket av mina verktyg och pysselmaterial i närheten (även om jag har en full byrå med pysselsaker i köket också...), och man kan stänga dörrarna när man tröttnar.

Har börjat strukturera upp skåpet och köpte idag på Ikea två hyllor för att utnyttja insidan av skåpsdörrarna. Jag hade mätt ordentligt innan jag åkte, och hyllorna jag kollat på var nästan på millimetern rätt storlek. Dock gick det åt h-vete när jag kom hem. Tänkte aldrig på att dörrarna måste gå att stänga... Fick improvisera lite - och skruva om skruvarna tre gånger - men nu sitter de uppe. Dock måste man nu öppna vänstra dörren före den högra... och stänga den högra före den vänstra... Men det lär jag mig förhoppningsvis snart =)

Inga kommentarer: