onsdag 25 februari 2009

Nummer 75 och 76...

Idag känner jag mig lite vemodig... Jag har varit på Lungkliniken och fått mina sista två hyposensibiliseringssprutor (sprutor mot allergi). Sedan september 2005 - alltså i drygt 3½ år - har jag besökt sjuksköterskorna Margaretha, Irené och Brita för att bli stucken. De första 14 veckorna fick jag gå dit en gång i veckan och fick då 2-3 sprutor varje gång, efter det har det blivit 2 sprutor var sjätte vecka - sammanlagt 76 sprutor...

Jag var enormt spruträdd innan jag började med behandlingen, jag har till och med svimmat när jag fått sprutor. Men nu har jag inga problem alls... =) Men förutom att min "sprut-fobi" försvunnit så har ju behandlingen verkligen hjälpt!! Pollensäsongen är så mycket lättare nu, jag behöver inte äta överdrivet mycket mediciner och jag mår så mycket bättre! Väl värd varenda krona, varenda minut och varenda sprutstick!!

Men som sagt; vemodigt känns det... Helt plötsligt ska jag inte få gå dit något mer, och jag kommer sakna det. Som ett litet tack till de underbara sköterskorna som tagit så väl hand om mig, och varit helt underbart snälla och vänliga så gjorde jag dem varsinn smyckesängel och ett kort.


Vitt kort, röd/vit-prickigt presentpapper klippt med mönstersax, utstansad cirkel under ängeln, rödembossad tackstämpel samt den röda smyckesängeln på en mobilsnodd.

Alla tre korten, samt kuverten där jag stämplat första bokstaven i deras förnamn.

Korten och änglarna blev mycket uppskattade, och det kändes ju roligt =)

Inga kommentarer: