fredag 27 februari 2009

Liten inflyttningspresent

LilleBror och L flyttade ju till en större lägenhet i slutet av förra året. Från att ha bott i en minimal etta har de nu en trea, och LilleBror fick äntligen möjlighet att inreda sitt efterlängtade tiki-rum... Bambu, tikifigurer, pelikaner, kokosnötter, färgglada blommor, hulahulatjejer osv osv osv. Nu har han även fått tag i möbler så jag måste nog besöka dem snart.

Kände för att göra honom en liten rolig inflyttningspresent, och tillverkade redan i höstas en flamingo av pärlplattor. Efter mycket letande hittade jag sedan en liten konstgjord växt som jag tyckte skulle passa in i tiki-temat... En liten kruka inhandlades på loppis och målades och kläddes med hjälp av decopage med bilder från den underbara konstnären Shag. Är inte riktigt nöjd med krukan eftersom idén var så mycket bättre "inne i mitt huvud" - men jag lyckades inte få till det bättre...




Dessutom räckte bilderna jag "lånat" och skrivit ut även till att dekorera en dubbel tändsticksask.



Förresten... Den stolta StoraSystern har lagt en länk längst ner i högra fältet på denna sida till LilleBrors tatueringsstudio. De ska byta hemsida när som helst så jag vet inte hur länge länken fungerar - men det är värt ett besök kan jag lova! Klicka er in på 'galleri' och sedan 'Peters galleri' så får ni se några av hans underbart vackra skapelser.

1 kommentar:

Jenny Oak Fae sa...

Riktigt snyggt, jag älskar både flamingos & Tiki...jag måste börja med pärlor & pärlplattor..!

: )