måndag 9 februari 2009

Fotoalbum

Scrapbooking (att göra fina albumssidor med sina foton, och dekorera med mönstrat papper, texter, band, dekorationer mm) är ju en hobby som bara verkar bli större och större. Jag måste dock erkänna att jag inte har fastnat för detta, och kan inte riktigt förstå hela grejen. Dock ska jag väl göra ett försök i framtiden efter att jag fått ett scrapbook-set från LilleBror o L när jag fyllde.

Jag gillar dock att fotografera, och att sätta in mina bilder i album. Och vid fler än ett tillfälle har jag gjort album där jag figurklippt foton, dekorerat med pappersbitar, bokstäver och dekorationer - dock inte på riktigt "äkta" scrapbooking-vis.

Förutom albumet jag gjorde till N i julklapp är väl albumen från min och Marinas Thailandsresa det senaste jag fixat på detta vis.


Fram- och baksida på det ena albumet. Efter att ha haft Thailand som drömresemål i mer än tio år hade jag samlat på mig mängder med bilder från resekataloger och tidningsartiklar. Av dessa valde jag ut favoriterna - de som representerade det Thailand vi såg under vår månad där - och med hjälp av decopagelim klädde jag albumens pärmar med dem.

Album nummer två.

Insidan på det första albumet dekorerades med en karta på Thailand, med platserna vi besökte utmärkta.
Jag firade min 26års dag på Phuket, och det var ju tvungen att uppmärksammas lite i albumet =)

Paradisstranden, enligt oss, fanns på Krabi - och alla foton därifrån samsas med utklippta snäckor.
Besöket på ormshowen fick bland annat ormar som dekoration.

Vi besökte bland annat en blomstercermoni och fotosidorna från detta dekorerades med lite blommor.
Besöket från apberget gav en del foton med söta apor - och några av dem rundklippte jag för att spara plats.


Resan gjordes innan min digitalkamera inhandlats, och jag kan inte låta bli att fundera hur många mer foton jag hade haft att sätta in om jag hade haft den redan då. Tror att vi framkallade sammanlagt 10 rullar film, och då hade vi varit ganska måttliga med fotograferingen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lääängtar tillbaka dit!!!! :-) //Marina