fredag 13 februari 2009

Korttillverkning med Maria


Jag hade en mycket trevlig dag igår hemma hos Maria. Efter en promenad i det fina vädret tillverkade vi kort. Tanken från början var att vi skulle börja så smått med årets julkort, men det blev faktiskt inte ett enda juligt kort... Jag har fortfarande lite idétorka (eller icke-skapar-glädje) så Maria var nog den mest produktiva av oss två. Dessutom bjöd hon på god mat och nybakad banankaka =)

Jag hade redan innan påbörjat några AllaHjärtansDag-kort, och dessa fixades klart igår så att jag kunde posta dem. Jag har även fått beställning på ett kort till en 3åring, och det började jag tillverka igår. Dessutom så började jag på några kort, som har gjorts klart idag.

Vi bestämde i alla fall att detta är något vi ska göra igen, inom en snar framtid. Dock tänkte vi vara hos mig nästa gång så jag slipper släpa alla grejer...



Kuverten till mina AllaHjärtansDag-kort fick en dekoration av en liten söt prinsessa.
Fotografier på korten kommer senare när jag är säker på att de kommit fram till mottagarna...


Ett av korten från igår. Ett lite "vårigt" kort.


HÄR kan ni läsa om Marias syn på dagen...

Inga kommentarer: