fredag 13 februari 2009

Två flugor i en smäll...

Det finns flera sidor på Internet som publicerar olika skisser - både för tävling och för inspiration. Jag brukar kolla in där ibland för det är ganska spännande att se hur olika människor tolkar samma skiss - och ganska ofta får man idéer till sitt egna skapande.

Har varit lite sugen att testa, och idag gjorde jag ett försök...

Tanken med det hela verkar vara att man helt fritt tolkar den skiss som finns, man behöver inte följa den helt - den är bara där för att ge inspiration. (Dessutom är det visst tänkt att man INTE ska använda så mycket stämplade motiv - men det struntar jag i!! Gillar ju att stämpla...)

Min tolkning till Kortskissens skiss # 45 blev ett ganska enkelt julkort. Och det är där flugorna i rubriken kommer in... Hade ju som ett mål att göra två julkort i månaden under detta år - och det blev ju faktiskt bara ett under januari månad. Så jag får väl göra ett extra under februari, och jag är nu alltså en bit på väg =)

Testade punchinella för första gången (det silvriga under stjärnan) och det blev ganska tjusigt. Har ju en meter att använda upp, så det lär återkomma på andra kort. Dessutom kan jag tänka mig att köpa lite till i andra färger... Får dock se hur pass bra kortet håller - det var ju inte det lättaste att fästa punchinellan, kunde bara använda små, små limklickar.


Inga kommentarer: