torsdag 26 februari 2009

Födelsedag

Igår fyllde LillaSyster 25 år! Vad jag egentligen tycker om det ska man nog inte skriva här... Det är ju nämligen när de yngre syskonen fyller som man inser hur gammal man själv blivit ;o)

Hade världens bästa idé på hur hennes gratulationskort skulle se ut. Problemet var bara att jag fick den idén en natt när jag hade lite svårt att sova - och när jag väl lyckats somna, och vakna igen så var idén helt borta... Väldigt irriterande! Det enda jag kom ihåg var att det skulle vara ett kort med dubbelvikning samt med ett band runt. Eftersom jag ansåg att kortet var mer eller mindre klart (förutom tillverkningen förstås...) har jag skjutit på det hela i väntan på att idén skulle ploppa tillbaka i mitt huvud - men nejdå...

Istället blev det att göra ett snabbt kort på morgonen. Själv är jag inte helt nöjd med resultatet (eftersom jag vet hur det hade kunnat sett ut!) men de övriga i familjen gav det godkänt =)

Det syns kanske lite dåligt, men kortet är beige (hur böjer man det ordet?). Brun kartong på det och sedan utstansade fyrkanter. Grattistexten och siffrorna är embossade i brunt och guld. Fotografierna är utskrivna i brun färgskala. Blommorna i guld är utstansade, tillklippta och ihopmonterade och sedan dekorerade med lite glitterlim i guld.


Vi presentade henne med hobbysaker... Embossingfön och tillbehör =) Jag hade dock varken tid eller ork att göra ett vanligt paket, så det blev en av presentpåsarna från H&M som blev kvar från i julas, dekorerad med tre utstansade fjärilar.

Inga kommentarer: