torsdag 1 januari 2009

Nyårsgåvor

Jaha, så är det helt plötsligt 2009...

Firade en trevlig nyårsafton med god mat, spel och trevliga vänner. Ville ha med mig en liten gåva till värdparet och testade därför en sak jag sett på en annan pysselblogg; dekorerad chokladask... Det tog längre tid än vad jag trott, och jag blev inte helt nöjd - men nu har jag testat, och får jag för mig att göra detta någon mer gång så vet jag ungefär hur man ska och inte ska göra...


Asken är klädd i vanligt paketpapper, siffrorna är utskurna ur svart kartong och sen har jag embossad lite svart-glitter på kanterna, dessutom har jag embossat silverfärgat "fyrverkeri" på locken av asken. Sen fick jag även fixa ett "lås" med hjälp av brads och snöre så att inte chokladen skulle trilla ur... =)


Dessutom blev det en tändsticksask. Gillar att dekorera tändsticksaskar... Det är ganska enkelt att göra, och blir en fin "mini-gåva" som man kan ge bort - som man dessutom vet att folk har användning för.

Inga kommentarer: