lördag 3 januari 2009

Julrea på Ikea

Var en sväng till Ikea i början på veckan tillsammans med LillaSyster och Mamma. Skulle egentligen köpa material till de två svarta kuddarna med Nya Zeelands-motiv som jag ska brodera, men det var slut på både svarta örngott och den kudden jag ville ha.

Dock hade de rea på julsaker. 80%... De bästa sakerna var förstås redan borta, men det blev ändå lite inköp. 20 fyrkantiga kort med kuvert för 8kr... Vet inte om jag vill använda korten, men de fyrkantiga kuverten är ju perfekt när man vill skicka de egentillverkade korten med posten.

Dessutom fanns dessa "ställ" för 5kr... De hade hängt julgranskulor på dem - men LillaSyster kom med snilleblixten att de vore perfekta att hänga upp målade småsaker på tork.




Jag kan tänka mig att de även är bra som "smyckes-display" - har ju tankar på att stå på hembygdsföreningsmarknaden som är ute hos Mormor varje höst med lite av mina pyssel. Har i och för sig tänkt samma tanke de senaste åren... och det blir aldrig något eftersom jag känner att jag har för lite saker när det väl gäller. Får försöka börja i tid i år... =)

Testade att hänga upp ett par örhängen... Egengjorda i silvertråd och stora svarta pärlor.

Inga kommentarer: