fredag 16 januari 2009

"Lekt" lite...

Jag gillar att bläddra i olika hobbyböcker och tidningar, eller kolla runt på alla dessa hobby- och pysselbloggar som finns på nätet. Då och då ser man någon roligt idé som man vill testa. Har suttit lite igår och idag och pysslat en del...





Har sett på flera olika bloggar att de gjort bokmärken av en bit papper, och sedan dekorerat. Var ju tvungen att testa det!



De här babyskorna i papper hittade jag mallen till i en av mina hobbyböcker, men det var inte förrens jag hittade en blogg där en kvinna gjort massor av dessa skor i olika färgade och mönstrade papper som jag verkligen blev sugen att testa. Var lite osäker på papperstjockleken, så det fick bli ett mellanting mellan tunt papper och kartong. Har mängder med gula papper i just den tjockleken, så mina första babyskor blev just gula. Lite pilliga att göra, och jag kom på flera fel som jag gjorde under tiden. Men nu vet jag hur jag ska göra istället, så nästa par blir nog bättre. Dekorerade dem med en blomma som är ihopsatt av flera utstansade blommor.



Hittade en söt minibyrå på en blogg (kommer just nu inte ihåg på vilken blogg det var, men det var en norsk tjej som hade den) och var bara tvungen att testa. Två små tändsticksaskar, lite tjockare papper, massa lim, embossade silverfjärilar på ett silverfärgat presentpapper som dekoration på kanten, hjärtbrads som lådhandtag och en utstansad ihopbyggd blomma och en embossad fjäril som dekoration. Blev riktigt nöjd, även om jag till nästa byrå vet lite mer hur jag ska och inte ska göra...


Mer pyssel blir det ikväll när det är dags för årets första syjunta... Mina Lichtenstein-tjejer är självklart med! Satt och broderade lite framför tv:n igår, dock tror jag att jag sydde lite fel... =( Får se om jag lyckas lösa det under kvällen. Vill ju bli klart snart, så man får se dem färdiga och inramade i de fina silverfärgade ramarna jag köpt!

Inga kommentarer: