onsdag 7 januari 2009

Inventerat och organiserat

Nytt år, nya förhoppningar...
"I år ska jag göra det här och det här och det här..."
Det är väl inte alltför ofta som jag lyckas med det jag tänkt mig - tyvärr - men jag försöker i alla fall!! =) Har börjat det här året med att försöka få lite ordning. Har inte kommit så långt än... men som sagt, jag har i alla fall BÖRJAT!!

Mitt kombinerade data- och pysselskåp har gåtts igenom idag. Vad mycket grejer jag sparar...!! Lite bättre ordning har det nog blivit, och jag är extra nöjd med de hyllplan min käre Far hjälpte till att fixa. Helt plötsligt blev det mycket lättare att organisera allt därinne.

Jag har också gått igenom pysselbyrån jag har i köket. Dels ville jag kolla igenom vad jag egentligen har för saker hemma - jag har ju nämligen den förmågan att köpa allt i hobbyväg som verkar intressant. Om jag sen gör något av grejerna, det är ju en helt annan sak... =) Dessutom var jag tvungen att fixa byrån eftersom botten i lådorna ger vika hela tiden! Kan bero på att det är alldeles för mycket saker i... Har förut haft en låda för block och pennor, en låda för pärlor, en låda för stansar, saxar, stämplar och övriga verktyg osv. Men nu har jag alltså fått tänka om, jag har inte längre sakerna sorterade efter vad de används till - utan istället har jag fått försöka organisera dem efter vikt. Bra för botten på lådorna - men värdelöst när jag ska hitta något! Kommer dröja länge innan jag lär mig vart allt finns.

Ska försöka hålla ordning nu... och börja skapa... =)

Inga kommentarer: