onsdag 1 juli 2009

En röd bil

Hej på er!
Hoppas att allt är bra i sommarvärmen!! Man ska ju inte klaga när det äntligen blivit sommar, men ibland är det nästan för varmt... Tillbringade gårdagen under ett parasoll på balkongen, men idag blir det nog att ta sig till en sjö för lite bad. Senare i veckan blir det även en "utlandsresa" då jag ska agera flytthjälp till Norge... Pyssel är inte direkt högprioriterat när det är så här varmt, något jag även märker av när jag kollar runt i mina favoritbloggar - det är verkligen tomt här på nätet... Lite trist kanske, men förståeligt! Snart är det (tyvärr) höst igen, och då börjar nog pysslet komma igång! Jag har några kort att fixa nu i sommar, så lite lär nog hända i min blogg i alla fall...


Fixade ett kort till LillaSyster igår för att fira att hon köpt sin första bil! Kan ju inte påstå att jag har mängder av bilstämplar, så jag fick ta den jag hade. Bilmärket blev ju inte det rätta - men det är en bil... och färgen röd stämmer =)

Stämplade bilen på två olika röda papper, ett brunt och ett gult och klippte sedan ut de olika delarna och fäste sen ihop dem med dubbelhäftande tejp, sk Paper Piercing. Dessutom fick de gula lysena lite 3D-lack på sig. Kortstommen är ett av IKEAs julkort där jag behöll lite av den gröna färgen, men sedan limmade dit ett prickigt papper i mitten. Bilen är fäst på 3D-kuddar.




Kortet lite från sidan där man ser 3D-lacket på lyktorna, effekten av 3D-kuddarna samt lite hur bilen är uppbyggd med de olika färgade papprena...


Det var roligt - och lite pilligt - att klippa ut de olika delarna och montera ihop. Men eftersom resultatet blev bra så tror jag att jag kommer göra om det. Kommer också börja använda mitt 3D-lack lite mer - ser det ofta i olika bloggar men själv har jag inte riktigt lyckats få till ett bra resultat. Antar att jag måste öva lite, samt låta det torka ordentligt - jag får försöka att inte vara så ivrig att använda motiven direkt... =)


KramKram,

1 kommentar:

Anonym sa...

Coolt kort! Det där med 3-d lack verkar intressant. Jag har dock kommit ur värsta pysselmanin. Det har ju varit så fint väder... men men.. kanse blir det lite pyssel i helgen.

Fick du mitt sms häromdagen förresten?

Kram