lördag 20 februari 2010

En anledning till att hålla sig inomhus och pyssla...

Ni som läste mitt inlägg i april om mina balkongblommor och den nya nätdörren kanske minns denna bild...



Idag ser det helt annorlunda ut på min balkong. De nästföljande två bilderna är tagna nu på morgonen, denna gång genom fönstret i balkongdörren eftersom jag inte lyckas öppna dörren...


 

Och med tanke på att det snöar en hel del nu kan jag nästan tänka mig att det kommer var ännu mer snö på balkongen senare idag. Detta är alltså ännu en nackdel med att inte ha tak på balkongen! Förutom blommor som varje sommar antingen drunknar på grund av regn eller steks ihjäl på grund av sol.

Snön gör ju i alla fall att man med gott samvete kan hålla sig inne idag! Det blir nog lite broderande på mitt "Borta med vinden"-broderi. Dessutom är jag väldigt sugen på lite papperspyssel - så jag kanske ska plocka fram lite stämplar och göra några kort. Och så har jag några idéer på smycken som jag gärna vill testa. Tur att dagen är lång...  =)

1 kommentar:

Hanna sa...

Oj, ja det var mycket snö. Nackdelen är att när det börjar töa så blir det väldigt tungt. Min balkong har börjat fyllas på rejält igen, trots att jag har tak.
Jag ska ge mig ut i snökaoset idag, mamma och jag ska på hälsomässan. Tänkte ta bussen dit, om det kommer någon... Kram