onsdag 3 februari 2010

Inte helt rättstavat...

Fram till för ungefär tio år sedan stavade jag mitt namn T h e r e s e. Dock upptäckte jag att på papper från myndigheter och liknande stavades mitt namn T h e r é s e, alltså med ett é i mitten. Och de borde ju ha rätt, eller hur?!?  ;)  Så det är den stavningen som gäller nu. Det är inte alltid folk kommer ihåg det där lilla tecknet, och det gör inte så mycket - men jag använder det i alla fall.

Därför känns det lite "fel" när det uteblir på något som jag ligger bakom. Som på armbandet jag tillverkade idag... Men man kan helt enkelt inte alltid få som man vill, det är nog bara att acceptera  =)


Bokstavspärlor i vit plast i mitten av ringar av halvädelstenen hematit. Ett armband jag fick idén från i någon blogg för evigheter sedan och verkligen velat göra, men inte förrens nu har jag lyckats få tag i hematitringar.
Felstavat, men ganska fint... ;)

1 kommentar:

Lillsnörpa sa...

Så himla fint! Det ser köpt ut, som alltid när du gör någonting!
Jag heter Therése i 2:a namn och stavar precis som du :) Snyggt som tusan! ;)

sv: Wow! Tack snälla! Du gjorde mig riktigt glad ska du veta :)
Hoppas du hittade något riktigt gott att äta hemma och att du känner dig bättre!
Kramar!