söndag 21 februari 2010

Ringar

Här kommer ytterligare några smycken som jag gjorde för några år sedan...


Denna ring är egentligen en prototyp. Hittade en instruktion till en ring som jag vile göra och kursledaren tyckte då att jag först skulle testa att göra ringen i koppar innan jag gjorde den i silver. Denna ring blev hur bra som helst - tyvärr fick jag inte riktigt till silverringen, så den ligger bortglömd i någon låda. Men denna använder jag ibland!


 
Denna silverring är en av de jag använder mest, ofta ihop med ringen jag visade för några veckor sedan. En kvadratisk silverplatta - enkel men snygg!


 
När jag sommarjobbade för många år sedan hade en av mina arbetskamrater en jättesnygg ring som jag var riktigt avundsjuk över. Under några år letade jag efter något liknande i varenda smyckesbutik jag såg, men sen kom jag på att jag kunde göra en egen när jag gick silversmideskursen. Detta är ytterligare en ring som jag använder ganska ofta.

1 kommentar:

Britta sa...

Men vad duktig du är . Kan du verkligen göra ringar . så himla snygga .Finns dom att köpa eller ??
Är du textilkonstnär ?
och du bilderna från sommar till vinter är ju så bra .
Vilken vinter , nu får det räcka tycker jag.
tack för att jag får kika in hos dig
hej fr-- B-M