onsdag 17 juni 2009

Inte någon tygpåse precis...

Köpte ju det fina tyget som egentligen var en gardinkappa, som enligt mig - och även enligt några av er - var felvänt. När jag skrev blogginlägget om tyget tänkte jag sy mig en läcker tygpåse/väska nu till sommaren, men efter att ha tittat på tyget en del gick jag iväg och köpte ytterligare några meter...

Jag kommer fortfarande sy mig en tygpåse, men först blev det ett par panelgardiner till köket!

Fick sprätta bort den ditsydda kanalen på baksidan vilket tog lite tid eftersom tyget var 5½ meter och det var dubbla sömmar. Idag plockade jag fram symaskinen, och för första gången så lyckades jag sy allt utan att symaskinen krånglade =) Dock blev det något fel på min mätning, för gardinerna blev för långa - så jag har fått nåla upp dem lite provisoriskt. Känner inte för att sy om dem nu, utan det får göras när jag plockar ner dem.

Att fotografera gardiner med strålande sol utanför fönstret var ju inte det lättaste! Drog ner persiennerna och har sedan fixat lite med bilderna i Photoshop. Hoppas ni ser lite hur resultatet blir, annars får jag lägga upp nya bilder senare.







KramKram,

2 kommentarer:

Hanna sa...

Snyggt! Såg något liknande på loppis igår och tänkte på dig. Jag letar fortfarande tyg/gardiner till vardagsrummet men hittar inte det jag vill ha. Ska ju vara något i mörklila och helst något mönstrat. Håll ögonen öppna om du vill!
Kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Det blev ju skitsnyggt!
Riktigt retro! Och visst är det bättre på detta hållet, det ser ju vem som helst! ;-)

Ha de så gott och ha en riktigt trevlig midsommar tjejen!
Kram / Angelica