måndag 27 september 2010

Bordsdekorationer

Rensade bland foton i datorn igår och hittade då dessa foton från en kräftskiva hemma hos Föräldrarna 2006. Släkten har i alla år träffats och ätit kräftor, och de senaste åren har det alltså blivit hos mina föräldrar. Det dras ihop bord och letas stolar, de gamla kräftlyktorna letas fram (även den jättefina som LilleBror gjorde för några år sedan) och sen äter vi massa mat, skrattar och har det trevligt och glömmer nästan alltid bort att det finns kräftor att äta också...

2006 tyckte jag att de vita pappersdukarna såg så träliga ut så jag åkte hem till mig, googlade fram en bild på en kräfta som jag skrev ut och gjorde en schablon av och sen tog jag med röd hobbyfärg tillbaka till föräldrarnas altan och dekorerade dukarna. Sååå enormt enkelt, och ändå ganska effektfullt!






*