tisdag 6 oktober 2009

Nästa jul kanske...?!

Började brodera en julduk förrförra helgen när vi hade syjunta. Har kommit en bit nu, men är lite osäker på om jag verkligen kommer hinna klart till jul. Men det kommer ju en jul varje år, så jag behöver inte stressa ;)

Det som jag inte ser fram emot är att fålla dukens kanter. Dessutom måste jag nog sätta dit ett extratyg bakom - jag är nämligen inte så där jätteduktig på att fästa trådarna snyggt på baksidan =) Jag är ju van att göra tavlor, och då kan man fästa lite hur som helst eftersom det ändå inte syns när de är inramade.


De 1148 korsstygnen i den röda ramen är i alla fall klara!! Japp, jag har räknat dem... ;)


Första tomeparet är påbörjat. Ska ju vara ett likadant i andra änden av duken.


Så här kommer duken - förhoppningsvis - se ut när jag är klar...


1 kommentar:

Maria sa...

skönt att korsstygnsdukar inte har ett "bäst före datum". :)

Blir hur som helst väldigt fin när den blir klar.