lördag 10 oktober 2009

En ganska bra dag...

Egentligen stämmer inte rubriken...!! Dagen var riktigt bra! Det var kvällen med Sveriges förlust mot Danmark i kvalmatchen till Fotbolls-VM som förstörde lite. Ska nu hoppas på att Ungern slår Portugal, men tyvärr leder redan Portugal... =(

Men som sagt, pysseldagen var riktigt trevlig! Hanna, Marina, Maria samt Hanna var här och pysslade för fullt. Hanna och Hanna var de mest kreativa, och gjorde stora mängder med fina kort. Men vi andra var inte så dåliga heller... ;)

Som vanligt så var jag mer upptagen med att vara "pyssel-värdinna" än att tillverka, men det släppte lite på slutet. Två av korten kan jag dock inte visa upp här än - så det blir bara bilder på korten med Halloween-tema...


Kreativ kaos... ;)


Halloweenkortet som Maria var lite inblandad i... Det var hon som bestämde att ett av spökena skulle färgläggas orange (även om det ser mer gult ut här). "Det tredje från höger..." =)


Två miniatyrkort med Panduro-spökena samt en liten tändsticksask. Konstigt nog så är det vita streck målade på dessa... Det brukar jag väl aldrig göra...?!? ;)


Så här började jag min morgon... Vaknade 05.15 och när jag inte somnat om till 06 så satte jag mig och fixade till 50 kortbaser i A6-storlek. Kanske inte helt normalt, jag vet ;)
"25 trendiga färger" stod det på blocket med kartongark jag köpte på Lidl. Vet inte om jag kan hålla med om att alla färgerna var så trendiga - men med rätt sorts matchning av mönstrade papper kan det nog funka. Kan ju inte klaga när jag fick 50 kortbaser för 20kr!!
Inser vad bra det är med verktyg ibland! Hade väldig nytta av min skärmaskin från Fiskars samt min TopScore Multiboard!!


2 kommentarer:

Hanna sa...

Tack för en mycket trevlig dag! Kram

Maria sa...

Det var jätteroligt idag. Snällt att vi fick komma och pyssla hos dig. Du gjorde jättefina kort.

PS. Kladdkakan var jättegod! DS

Hälsningar från Hanna och Maria