tisdag 4 augusti 2009

Testat lite nytt, samt broderi på G...

Har ingen direkt pyssellust just nu, även om det är några saker jag måste fixa till helgen. Tänkte även testa att göra de där skålarna av virkade dukar och trälim samt av vinylsinglar - men det får bli någon annan dag.

Testade dock att göra lacksigill fast av smältlim för några dagar sedan. Hade sett ett tips om det i en hobbybok jag bläddrade i för ett tag sedan - och kände att jag ville testa. Har några sigillstämplar samt lack, men har ännu inte kommit på tekniken riktigt. Men med smältlim till en limpistol samt embossingfönen var det ganska enkelt. Riktigt nostalgisk blev jag också av lukten från det smälta limmet - det luktade precis som min första sommar på L för ungefär åtta år sedan när jag ansvarade för kartongresningsmaskinerna =)


Tänkte att jag ska dekorerar kort och presenter med dessa...


Har även ett nytt broderi på gång. Tanken är att det ska ges bort, men vi får väl se om jag klara av att skiljas från det när jag är klar... ;) Kan ju inte visa upp det här just nu, men en liten del av mönstret kan ni få se...




1 kommentar:

dagenskreativa sa...

Man kan inte alltid vara på pysselhumör. Men är kul att ha lite projekt på g:)

Hoppas att du har de fint!
Kram Anna