fredag 7 augusti 2009

Broderiet är klart!!

Det broderi som jag började med för några dagar sedan är nu klart. Dock kommer jag inte kunna visa upp det här i bloggen än på ett tag eftersom det ska ges bort. Var ju lite osäker först om jag skulle klara av att göra klart ett broderi och sedan ge bort det - men jag kommer nog lyckas med det... Dels kommer det bli en så perfekt (enligt mig i alla fall...) present, och så tog det bara drygt fem timmar att brodera motivet - så jag kan göra en till ifall jag känner att jag vill ha den själv!


Imorgon ska en 7-åring firas så jag har suttit och slagit in massa paket idag. Ett av paketen innehåller ett halsband som jag tillverkat - en döskalle hängandes i skinnsnodd... Dessutom har jag gjort ett kort.

Chansen att personen i fråga kollar här just idag är mindre än minst, så jag "vågar" lägga upp några bilder...


Kortet... Svart-silvrigt papper som fått tunna vita streck runt kanten. Sju ljus som jag stämplat, klippt ut samt färglagt med akvarellpennor. "Grattis!" i form av en PeelOff-stickers i silver. Två kort på födelsedagsbarnet som jag satt på 3d-kuddar i klistermärksramar.



Halsbandet... Två svarta skinnsnoddar och en döskallen-berlock.
Lite av en chansning - men döskallar är ju alltid populära för grabbar i den åldern... Och han brukar till och från ha ett liknande halsband, fast med Spiderman.



Försökte förresten också dekorera några av paketen jag slog in med stämpelmotiv. Tyckte att det skulle bli tjusigare med lite mönster och inte bara enfärgat papper. Dock gick det åt h-vete...!! =( Stämplade på paketpapret och slog in presenten. Men eftersom pappret var lite glansigt torkade inte stämpelfärgen så bra, och jag har nu en del färg på golvet... Någon som har tips på en bra stämpeldyna att använda till nästa gång jag vill försöka?!?


2 kommentarer:

Hanna sa...

Fint kort och present, kommer nog uppskattas.

Sitter vid nya datorn, det blev en bärbar. T är här och hjälper mig i ordning. Har varit på bio ikväll också. Vi hörs.
Kram

Nina sa...

Vilket fint kort!
Enkelt men fint.