lördag 23 januari 2010

Origami Kusadarna Flower



Jag har fått några frågor om beskrivningen till origamiblomman jag gjorde för några veckor sedan. Har letat lite och lyckats hitta tillbaka till sidan där instruktionen finns.

Skrev att jag nog trodde att blomman kunde bli läcker med dubbelsidigt mönstrat papper... Har dock insett efter jag gjorde blomman ovan tidigare idag att det är omöjligt. Pappret viks ju dubbelt, och samma sida blir därför utåt. Enda möjligheten är väl att klippa isär pappret på diagonalen och sen tejpa ihop två olika mönstrade papper... Eller tänker jag helt fel??

Mallen hittar ni i alla fall HÄR.

4 kommentarer:

Monica sa...

Riktigt snygg blev den :-) Ska spara länken och testa vid möjlighet.
Kram kram!

Annica H sa...

Åh va snygg den blev! Kanonbra med en länk! Jag hoppar genast dit! :)
Tack Annica H

India sa...

Super bra att du la en länk jag testade med det samma och det var ju inte jätte svårt.

Sara sa...

Har varit inne på din blogg för första gången och jag älskar den. Hur mkt inspiration som helst. Ska bla provvika blomman imorgon :) Har själv en blogg (pysselochinredning.blogg.se) och blev nu taggad till tusen av nya pysselidéer!