söndag 20 december 2009

Paketinslagning

Jag kollar ju runt en hel del i andra pyssel- och hobbybloggar, och får där en hel del inspiration och idéer. En sak som jag sett ganska ofta nu på sista tiden är små förpackningar som påminner lite om trekantiga tetrapak. Jag ville testa nu när jag håller på och slår in julklapparna, dock hade jag inget litet att slå in i. Så jag använde tekniken men gjorde lite annorlunda - jag tycker själv att paketen ser lite ut som små chipspåsar... =)




 


Paketen är till N, och ni som brukar läsa min blogg borde nästan kunna räkna ut vad det är i paketen om jag säger att innehållet kommer användas till något som han och jag ofta gör tillsammans och som brukar visas upp här i bloggen...

Fotona blev lite konstiga i färgen, pappret jag använt är nämligen juligt klarrött men det syns inte riktigt här. Stämplade några julstämplar med svart vattenfast stämpeldyna på vanligt rött kopieringspapper. Kanske inte så jätteavancerat - men dels var det ett första försök så det kändes onödigt att använda fina mönsterpapper, och sedan är paketen till en sjuåring som ändå bara kommer riva upp förpackningarna... =)  Men resultatet blev bra, det ser ganska proffsigt ut och det var riktigt enkelt - så jag kommer absolut göra så här igen, och då med lite finare papper!

Roligt också att få användning av min wellpapp-press, ett verktyg som annars brukar ligga ganska oanvänt i en av mina pyssellådor...!!


Inga kommentarer: