torsdag 10 september 2009

Misslyckanden =(

Har ett svagt minne av att jag nämnde för ett tag sedan att jag varit på loppis och köpt virkade dukar och vinylsinglar eftersom jag ville testa att göra skålar av. Nu har jag äntligen tagit tag i det hela - och tyvärr blev det mest ett stort misslyckande =(

Det enda som blev hyffsat bra var de två små vita virkade dukarna, som blev någon form av ljuslyktor. Testade att göra en stor skål av en svart spetsliknande plastduk, men den tog inte åt sig av limmet - så jag får väl ge mig på jakt efter en svart virkad duk, för jag tror att just den idén kan bli bra. Testade även att göra någon form av garnbollar med hjälp av uppblåsta ballonger som "stomme" - dock höll inte ballongerna luften så länge... så allt blev bara en härva av stelnat garn. Och att göra en skål av en vinylsinglel i ugnen gick inte heller, det liknar mest ett lågt fat. Tror nog att jag måste använda LP-skivor till det - problemet då är att de blir så stora, och jag har liksom inte plats... ;)

Jaja, nu har jag i alla fall testat! Och vet på ett ungefär hur jag ska och inte ska göra till nästa gång!!


Ljuslyktorna av virkade dukar. Ganska effektfulla där de står och lyser!


Jag ska leta på ett par ljuslyktor i glas och ställa i, risken är väl att det tar eld annars...
Får se om de kommer få vara framme överhuvudtaget, de ser ju inte alltför vackra ut när de inte är tända. Kan kanske bli något jag plockar fram när det är mörkt, och man vill ha lite mysbelysning =)



Vinylsingeln som inte blev en skål, utan ett fat... Fick ju sex stycken för en tjuga, så jag får väl testa igen. Just nu fungerar den i alla fall som förvaring för de krympplastberlocker jag gjorde för några dagar sedan.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Tråkigt att det inte funkade som du tänkt dig. De vita spetsdukarna blev ju fina i alla fall, häftigt sken när ljusen är tända. Skulle kunna tänka mig en sån i turkos... ;)

Monica sa...

Hihihi skam den som ger sig :-) Men de vita ljuslyktorna blev ju jättefina! Borde ju funka med sådana där billiga 5kr´s ljuslyktor från IKEA i.

Åhhhh vad glad jag blev när posten kom idag också! Vilket jättefint kort du har skickat till oss :-) Det värmde otroligt mycket i hjärtat och Albert hälsar ett stort tack! Att få riktig post är alltid kul, men det blev extra kul att du gjorde ett kort för att fira oss :-) Stora kramar!!
(Tänkte lägga ut en bild på kortet på bloggen om det är ok? Hihihi jag gör det o så får du protestera om du inte vill) :-)

Maria sa...

dom virkade dukarna blev ju jättebra. :)