fredag 22 mars 2013

Enkelt pyssel

*
Jag fortsätter väl blogga barnrelaterade saker... Dessutom riktigt gamla sådana! =)

Över E's skötbord hängde vi upp en mobil från Ikea med en elefant, ett lejon och en apa som flyger med ballonger. I början var han inte det minsta intresserad av dessa små djur (han såg dem troligtvis inte), men därefter följde en period när han älskade dem; det var omöjligt att få ögonkontakt med honom eftersom han bara skulle titta på djuren - han pratade med dem och han skrattade åt dem. Det var till och med så att ibland när han blev riktigt ledsen kunde man lägga honom på skötbordet och när han såg de flygande djuren slutade han gråta.

Så populära djur måste ju ha namn så i våra ballonger hänger Leffe Lejon, Ella Elefant och Amadeus Apa!

I samband med att jag julpyntade lägenheten i mitten av december fixade jag även lite julstämning över skötbordet genom att ge Leffe, Ella och Amadeus tomteluvor. Hittade i en av julpyntslådorna små tomteluvor som jag sydde fast.



När det sedan var dags att städa bort julen märkte jag att E hade börjat tröttna på sin mobil så för att få lite variation så fixade jag till en ny åt honom med hjälp av en mobilring, några meter snöre samt "Filurer" från Färg&Form.



Inga kommentarer: