måndag 20 december 2010

Från förra helgens kurs... del 1

Har äntligen kommit mig för att fotografera det jag tillverkade förra lördagen på Julverkstads-kursen på Stellas. Trots att vår kursledare blev sjuk så genomfördes kursen - som en femtimmars pysseldag i trevligt sällskap.

Hela upplägget var lite nytt för mig... Dels att pyssla ihop med personer jag aldrig träffat förut. Men också att pyssla från ett ihopplockat kit; att göra något med material som jag själv inte valt ut. Men det är ju skoj att testa på nya saker, och det var som sagt riktigt trevligt.

Rimna hade gjort instruktioner till sju (eller åtta) saker, men jag hann bara klart med två på kursen. Dock påbörjdade jag ytterligare två där, som jag gjort färdigt hemma. Samt att jag tillverkat ytterligare en hemma.

Det roliga var att några av de saker vi tillverkade var sådant som jag sparat ner instruktioner för och verkligen tänkt göra - men aldrig riktigt kommit så långt. Men nu har jag i alla fall testat... =)


 Ett teljuskort...
Riktigt roligt att göra! Det blev många glada skratt och frustrerade utrop när vi åtta satt och försökte följa instruktionen. =)


Insidan av teljuskortet .


En liten "påse"...
*

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att se vad du pysslade ihop förra lördagen. Min favorit är teljuskortet, gillar den fina kanten!

Vill gärna se det jag och V fick också:0)

Nu ska jag återgå till fejandet här hos föräldrarna.
Kram!