söndag 4 april 2010

2600 svanar...

Påskaftonseftermiddagen tillbringades vid Tysslingen där vi kollade på svanarna som varje år stannar till där på sin väg norrut. Jag har aldrig förut varit där, och jag måste säga att jag var imponerad! Gårdagens antal svanar uppskattades till 2600 stycken, och de lät... =)

Försökte fotografera lite, men det var inte det lättaste. De har satt upp rep så att man inte ska störa fåglarna, så det var svårt att komma nära för att ta bra bilder. Dessutom är min kamera lite seg, så de hann oftast flyga ur bilden innan kameran tog kortet.

Det blev även en tur till Karlslunds Herrgård där vi promenerade runt lite. Dock var Svartån så översvämmad så vi fick vända vid en av broarna - vägen på andra sidan fanns helt enkelt inte längre...


Några av de 2600 svanarna...






Hit men inte längre...




Nu måste väl våren vara på väg...?!?


Favoritfotografiet från gårdagen... =)

2 kommentarer:

Hanna sa...

Vilka häftiga bilder. Gillar speciellt de med svanar och himlen. Jag brukar faktiskt åka och titta på svanarna, men nu var det nog ett par år sedan.

Idag har vi varit på loppistur. Så nu har jag ännu mer att visa upp när jag kommer hem ;o) Kram!

Monica sa...

Jisses vilken syn det måste varit :-) hahaha