fredag 4 januari 2013

En annorlunda paketinslagning

*
Förra året testade jag en idé jag sett på nätet, nämligen att slå in ett presentkort i en konservburk. Den gången dekorerade jag burken innan jag överlämnade den, men när jag använde konservburksidén denna gång så överlämnades burken precis som den var.

N skrev önskelista inför jul och den bestod av Lego, Lego, Lego (osv...), pengar och kläder. När jag undrade hur han skulle reagera om han fick något annat än det som stod på önskelistan sa han att han skulle "bli glad för allt så länge det inte är toapapper eller vita bönor"...

Detta var ju ett uttalande som man inte riktigt kunde släppa så jag öppnade en burk vita bönor i botten, tömde den, diskade ur, stoppade i ett presentkort och limmade ihop den igen. Tillsammans med en rulle toapapper och lite presentsnöre blev det ett paket som märktes under granen! Han såg lite frågande ut först, men när han väl förstod att det fanns något annat än vita bönor i burken hämtade han snabbt en konservöppnare...



1 kommentar:

Anonym sa...

Vita bönor och toalettpapper är en bra kombination annars, för äter man det ena behöver man det andra ;0)