tisdag 19 juli 2011

Mot biblioteket...

Normalt läser jag mängder med böcker, men denna vår har det mest blivit studielitteratur. Så nu när det är några veckors uppehåll i pluggandet så passar jag på att läsa ikapp... =)
Även N börjar tycka det är roligt att läsa, så idag ska vi ta en tur till biblioteket för att kolla om vi kan hitta några böcker som passar en snart nioåring som har sommarlov.

När han läste hos oss senast använde han en del av ett kuvert som bokmärke, och det fungerar ju inte...!! (I alla fall inte enligt en "pysslare")
Så jag fixade ett bokmärke åt honom. Stämplade döskallar, målade bokstäver, använde dymo-maskinen och laminerade det sedan. Dock insåg jag att det inte var det smartaste att laminera en dymo-text... Den upphöjda texten blev nämligen helt platt efter att den laminerats! Tursamt nog hade jag små vita bokstavsstickers i exakt rätt storlek. Så bokmärket laminerades två gånger... =)




1 kommentar:

Anonym sa...

Bra idé, han måste ha blivit väldigt nöjd! Fint blev det också.