torsdag 16 juni 2011

När det man vill ha inte finns att köpa...

...får man tillverka det själv!

Jag har varit på jakt efter en liten krok att ha i badrummet för att hänga gästhandduken på - men det har varit helt omöjligt att hitta någon som sett bra ut. Blev till slut så frustrerad så jag plockade fram presenten som jag fick av Hanna när jag fyllde sist; material till luffarslöjd... Tanken är att vi ska ha en "luffarslöjds-kurs" så jag kan bli lika duktig som hon är, men tills dess lyckades jag böja ihop en egen liten krok...


Hade den lilla skylten med 'gäster' förut och limmade fast den på kroken med hjälp av superlim...


När jag ändå höll på och fixade i badrummet passade jag på att göra nya skyltar att ha över de andra handdukarna. Bokstavsstickers och utstansade papperscirklar på 3D-kuddar... Extremt enkelt - men det blev sååååå snyggt!! =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad kul att se resultatet! Du är jätteduktig du med och visst är det kul med luffarslöjd!? Tänk att man med lite tråd kan få till alla möjliga saker!
Kram

Unknown sa...

Skylten blev jättefin

Anonym sa...

Oftast är det som är enkelt det snyggaste. Och det här inget undantag
snyggt.
Kram V