lördag 31 juli 2010

Årets femte julkort

Laddade ner lite skisser från Kortskissen som jag haft med mig i väskan de senaste dagarna. Har sedan plockat fram dem när jag åkt buss bland annat, och i tankarna skapat kort efter dem... Detta har faktiskt delvis fått igång min skaparlust igen.

Idag på förmiddagen gick jag sedan till Stellas och köpte lite julpapper, och nu känner jag mer och mer sug efter att skapa lite  =) 

Så årets femte julkort blev klart ikväll. Dock är det skapat utan någon skiss, men med de nya papprena. Blev faktiskt riktigt nöjd själv...




Det utklippta motivet med snögubben fäste jag med 3D-kuddar för att få lite "liv" i kortet.

5 kommentarer:

Monica sa...

Va härligt att du känner pyssellust igen! Julkortet blev ursnyggt! Vilken söt snögubbe du klippt ut. Dem papprerna har jag inte sett. Jättefina!

Idag slog det mig att jag skrivit ett fel i ett inlägg på min blogg. Jag skrev ju att jag färgat in sidenband med pearl makern som du blev nyfiken på :-)Jag skrev visst lite fel... (Har ju bara pearl maker i mitt huvud vettu...) Jag har färgat in det genom att måla med promarker på hahahaha. Stavas ju nästan likadant hahaha :-)
Stora kramar!

Hanna sa...

Jättefint julkort. Kanske ska börja jag med, om jag bara kom till skott någon gång...
Kram!

Anonym sa...

Jätte fint julkort. Får definitivt inspiration att göra något pyssel när jag ser dina kort.

Maria sa...

Åh det var ett jättesnyggt julkort! Det vill jag få i jul! :)

Hanna sa...

Ha ha, nu ser jag att jag har kommenterat det fina kortet. Nu kommenterar jag igen, fast under Karusellflickan istället ;0)
Kram!