torsdag 13 juni 2013

Från t-shirt till kudde - igen...

*
I mars fick jag ju äntligen tid att sy kuddfodral av N's gamla t-shirts och för en vecka sedan blev det ytterligare en kudde av en gammal t-shirt. Denna gång var det dock en av mina gamla t-shirt som gjordes om, och det blev en kudde till E. 
Jag köpte tröjan med Kakmonstret på när jag och Marina var i Thailand för tio år sedan och när jag tröttnat på den hamnade den i en låda som är fylld med "kläder-som-inte-längre-används-men-som kanske-går-att-använda-till-något", och när jag rensade igenom den nyligen kom jag på att den var perfekt för en liten kudde. 

Eftersom det på ryggen av tröjan är ett tryck som föreställer ryggen på Kakmonstret var det bara att se till att konturerna på fram- och baksidan följde varandra med hjälp av en väldans massa nålar - och sen sy, stoppa och sy ihop.


När kudden var klar lade jag ner den på golvet och en mycket trött liten kille kröp direkt fram och lade dit sitt huvud för att mysa lite... ♥


1 kommentar:

Anonym sa...

Ett kak (kex)-monster som sover på ett annat kakmonster ;0)

Hur fiffigt och snyggt som helst!